<meta name="enamad" content="752694"/>

مشاوره : 02188313115

مشاوره : 02188313115

از دستگاه‌ های بسیار پر کاربرد و جانبی مورد استفاده توسط لپ تاپ و کامپیوتر ، می‌توان به پرینتر اشاره کرد . این دستگاه امکان چاپ فایل‌های ذخیره شده و اسناد بر روی کامپیوتر را برای کاربران فراهم می‌سازد . امّا برای استفاده از پرینتر باید قبل از هر کاری ، درایور آن بر روی سیستم ها مانن لپ تاپ و کامپیوتر مد نظر نصب شود . درایور پرینتر hp یا راه‌ انداز پرینتر چیست ؟

در حقیقت نرم‌افزاری است که کامپیوتر را برای کار با پرینتر توانا می‌سازد . اگر پرینتر به کامپیوتر متصل شود و درایور یا راه‌انداز مربوط به آن پرینتر روی کامپیوتر نصب نشده باشد ، سیستم عامل  پرینتر را شناسایی پرینتر نمی‌کند . نصب درایور پرینتر در تمامی مدل‌ ها تقریباً به‌ صورت یکسان است و از پیچیدگی چندانی برخوردار نیست . پس جهت آشنا شدن با نحوه نصب درایور پرینترhp  با ما تا انتهای این مقاله از سایت تک اچ پی همراه باشید .

درایور چیست 

به‌ طور خلاصه درایورها نرم‌افزارهایی هستند که همراه با سخت افزارهای مختلف کامپیوتر ارائه می‌شوند . در واقع با نصب آن‌ها ، ارتباط میان سخت افزار مد نظر با سیستم عامل برقرار می‌شود تا بتوانند به‌ درستی کار نماید .

حتما میدانید هر قطعه سخت افزاری که بر روی سیستم شما متصل است مانند کارت گرافیک ، کارت شبکه و … درایور مختص به خود را دارد ، driver  یک نرم افزار واسط بین سخت افزار مربوطه وسیستم عامل است که اطلاعات مورد نیاز در رابطه با مدیریت و چگونگی استفاده از سخت افزار مورد نیاز را در اختیار سیستم عامل قرار میدهد . در این مقاله که از طرف کارشناسان پشتیبان نرم افزارهای کامپیوتری تک اچ پی برای شما عزیزان نوشته شده است .

hp printer driver

انواع درایور پرینتر hp

ممکن است درایور پرینتر در نسخه‌های مختلفی وجود داشته باشد . درواقع این نسخه‌های مختلف درایور یک پرینتر باتوجه به ویژگی‌هایشان شاید از حجم متفاوتی برخرخوردار باشند . یک پرینتر امکانات مختلفی جهت چاپ کردن به کاربران ارائه می‌دهد .

شما جهت استفاده از تمام این امکانات باید از نسخه کامل درایورهای ارائه شده استفاده کنید . تنظیمات مخصوص و برنامه‌ های جانبی که کار چاپ اسناد و تصاویر را بهبود بخشیده و یا راحت‌ تر می‌نمایند ، عموماً همراه فایل درایور اصلی یک پرینتر ارائه می‌شوند .

به‌ طور کلی درایورهای پرینتر در دو نوع مختلف ارائه می‌گردند ، که عبارتند از :

  1. درایور اصلی پرینتر ( اورجینال )
  2. نسخه درایور بیسیک یا ساده شده آن
  • درایور اورجینال

در واقع درایور اصلی نسخه کامل درایور پرینتر است که توسط شرکت سازنده پرینتر همراه با خود دستگاه عرضه می‌ شود . همراه با این درایور برنامه‌ ها یا نرم‌ افزارهای کوچکی موجود هستند که باعث می‌شوند تا بتوانیم از تمامی قابلیت‌های پرینتر یا دستگاه خود استفاده نماییم .

به‌ طور کلی نسخه کامل درایور عملکرد دستگاه ما را افزایش می‌دهد و به‌ واسطه ی آن ما قادر هستیم تا آپشن‌ ها و موارد مختلفی مثل کیفیت چاپ ، میزان مصرف تونر کارتریج یا جوهر، تنظیمات استفاده از کاغذهای مختلف و دیگر امکانات پرینتر خود مانند شارژ کارتریج را مدیریت نماییم .

  • درایور بیسیک

نسخه بیسیک درایور فقط قابلیت‌ های اصلی پرینتر یا دستگاه ما را قابل استفاده می‌نماید . نسخه بیسیک درایور پرینتر به‌ مراتب از حجم کمتری برخوردار است ، امّا خیلی از امکانات درایور اصلی را ندارد .

hp printer driver

آموزش نصب درایور پرینتر

جهت نصب درایور پرینتر ، در قدم اول باید پرینتر را با استفاده از پورت USB به کامپیوتر متصل نماییم . بعد از انجام این کار ، وارد حساب کاربری خودمان می‌شویم و مراحل نصب را شروع می‌کنیم .

نصب درایور پرینتر کار بسیار ساده‌ ای است و ما می‌توانیم مراحل نصب را درست همانند نصب یک بازی کامپیوتری مرحله به مرحله با کلیک برروی گزینه next دنبال نماییم .

نکته بسیار مهم در زمان نصب درایور پرینتر این که ما باید هنگامی که کابل USB پرنیتر را به لپ تاپ یا کامپیوتر خود وصل می‌نماییم ، که سیستم از ما بخواهد . چنانچه کابل را در ابتدای نصب ، وصل کردیم ، پرینتر را زمانی باید روشن نماییم که پیغام اتصال USB صادر شده باشد .

بعد از پایان مراحل نصب درایور پرینتر در بخش کنترل پنل سیستم عامل خود گزینه  device and printer  را انتخاب می‌کنیم . سپس در قسمت  printer ، پرینتر نصب شده قابل رویت است . پس از دیدن این گزینه روی پرینتر کلیک راست کرده و گزینه  set as default printer را فعال می‌نماییم .

چنانچه از ویندوز 8٫1 استفاده می‌کنیم در گوشه پاینی سمت راست صفحه مانیتور خود از روی نوار ابزاری که با قرار گرفتن موس در آن قسمت ظاهر می‌گردد ، که باید گزینه setting را انتخاب نماییم . پس از آن روی change pc settings کلیک می‌کنیم .

در صفحه جدید pc and device  را انتخاب کرده و پس از آن روی گزینه devices کلیک می‌کنیم . در اینجا صفحه‌ ای که مشاهده می‌کنیم ، دربردارنده ی ابزارهای نصب شده روی سیستم ماست . اگر نصب درایور پرینتر به‌ درستی انجام شده باشد ، باید گزینه printers آن را مشاهده نماییم . در غیر اینصورت باید روی گزینه add a device کلیک کنیم . سپس پرینتر خود  را انتخاب نموده و مراحل نصب را دنبال نماییم .

hp printer driver

صفحات پشتیبانی پرینتر

اگر قادر به یافتن لینک مدنظر جهت دانلود نبودیم ، باید به صفحات پشتیبانی که سایت مادری در اختیارتان می‌گذارد مراجعه نماییم . اکثر تولید کنندگان پرینتر در صفحات اصلی سایت ، بخش‌ هایی جهت دانلود درایورهای پرینتر را در اختیار کربران گذاشته‌ اند .

هنگامی که پرینتر جدیدی خریداری می‌نماییم ، نخستین چیزی که نیاز داریم ، درایور سازگار با پرینتر و حتی دستگاه ماست . ما در این مقاله ابتدا به  درایور پرینتر پرداختیم . سپس در ادامه مراحل نصب درایور پرینتر با شما مخاطبین محترم مورد بررسی قرار دادیم .

امید است مقاله مورد توجه شما مخاطبین محترم قرار گرفته باشد . لطفاً پس از مطالعه مقاله نظرات و تجارب شخصی خود را در زمینه نصب درایور پرینتر با ما در سایت تک اچ پی به اشتراک بگذارید .

سخن آخر

همانگونه که در این مطلب ملاحظه کردید امروزه انواع   راه های مختلفی برای اینکه بدانید پرینتر سه بعدی چیست وجود دارد که هر کدام برای یک مدل به کار می رود . توجه به نوع این نوشته داشته باشید و متناسب با کارتان راهنمایی دریافت کنید . برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در تک اچ پی در ارتباط باشید .

یادتون باشه که هم هزینه خرید رو در نظر بگیرید و هم هزینه‌ ها ی جانبی بعدی رو چرا که خرید این وسایل فقط هزینه اولیه نیست .

همچنین میتوانید برای اطلاع کامل در مورد لوازم تحریر اداری ، 5 مدل از انواع کلاسور از فروشگاه بزرگ ما دیدن کنید و به سادگی خرید خود را انجام بدهید. توضیحات کامل محصولات در

فروشگاه تک اچ پی

ما در وبسایت تک اچ پی تمامی سعی خود را میکنیم تا شما عزیزان بهترین پرینتر و لوازم اداری مد نظر خود را خرید کنید و دیگر نگران خدمات پس از فروش انواع لوازم اداری نباشید. شما عزیزان میتوانید به سادگی با متخصصان ما در تماس باشید و مشاوره لازم را قبل از خرید انجام بدهید .

تلفن تماس و مشاوره :

021-88313115

021-88324736

با تشکر از همراهی شما عزیزان

وب سایت تک اچ پی

Facebook
Twitter
LinkedIn
فروشگاه
0 مورد سبد خرید
حساب من
خانه