<meta name="enamad" content="752694"/>

مشاوره : 02188313115

مشاوره : 02188313115

آشنایی با انواع کارتریج کانن

getting to know the types of canon cartridges

Canon یک شرکت ژاپنی است که بیشتر به خاطر دوربین ها و لنزها شناخته شده است ، اما پروژکتور ، چاپگر و حتی دستگاه های MRI را نیز در سراسر جهان می فروشد .چاپگرهای آنها برای مصارف خانگی و اداری طراحی شده اند ، و حتی با وجود اینکه آنها عمدتاً گزینه های جوهرافشان را ارائه می کنند ، برخی از چاپگرهای لیزری برای مصارف اداری کوچک کاربرد دارند .

چاپگرهای جوهرافشان PIXMA کانن معمولاً برای مصارف خانگی عالی هستند و عکس ها را با کیفیت چشمگیر چاپ می کنند . پرینتر‌ها و فتوکپی‌های کانن برای عملکرد خود به مواد مصرفی مخصوصی نیاز دارند . در این دستگاه‌ها بخشی به نام کارتریج وجود دارد که وظیفه کارتریج کانن ذخیره و کنترل مواد مصرفی برای چاپ می‌باشد .

این بخش با حساسی بالای خود ، مقدار مواد مصرف را به بخش‌های تخصصی چاپ‌گر انتقال می‌دهد . همانطور که ذکر شد ، این مواد مصرفی هستند و بعد از استفاده‌ های متعدد تمام می‌شوند . در نتیجه کارتریج کانن نیازمند شارژ شدن و تعویض می‌باشد . شارژ کارتریج کانن در فروشگاه تک اچ پی به بهترین نحو انجام می‌شود .

همچنین کارتریج‌ ها در مدل‌ های مختلفی می‌باشند که در هر نوع دستگاه می‌تواند متفاوت باشد . در این مقاله قصد داریم به بررسی و آشنایی انواع کارتریج کانن ،  نکاتی درباره خرید کارتریج و مواد مصرفی کارتریج‌ ها از برند معتبر و شناخته شده کانن بپردازیم . 

انواع کارتریج کانن

مهم‌ ترین قسمت پرینتر ، محل نگهداری کارتریج در پرینتر میباشد که از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا که اگر نباشد ، عملا پرینتر به هیچ دردی نمی‌خورد . پس هنگام خرید پرینتر ، علاوه بر دقت به ظاهر و کارایی و قابلیت‌های دستگاه ، توجه به نوع کارتریج و کیفیت و کارایی آن از اهمیت زیادی برخوردار است . کارتریج های کانن در سه نوع در بازار موجود می‌باشند که بسته به نوع دستگاه و کاربری آن ها مشخص و تعیین میشوند که عبارتند از :

1 – کارتریج های لیزری

2 – کارتریج های جوهر افشان

3 – کارتریج های سه بعدی ( تونر کارتریج ) 

 

getting to know the types of canon cartridges

 

کارتریج لیزری کانن

مدل پیشرفته‌ تر پرینتر‌ها و فتوکپی‌ها در حال حاضر مدل لیزری می‌باشد . این مدل امروزه به دلیل کیفیت و قابلیت‌ های ویژه خود ، کاربران بیشتری را به خود اختصاص داده است. کارتریج لیزری کانن هم مانند کارتریج جوهر افشان دارای مخازن مخصوص مواد مصرفی می‌باشد . ولی فرق اساسی این کارتریج‌ ها در مواد مصرفی می‌باشد .

مواد مصرفی مدل جوهر افشان پودر‌ هایی به نام تونر می‌باشند . تونر‌ها درون مخازن مخصوصی در کارتریج قرار می‌گیرند و برای چاپ مصرف می‌شوند . در پرینتر‌های لیزری روال چاپ مقداری متفاوت می‌باشد . برخلاف جوهر، کنترل تونر بسیار آسان‌ تر می‌باشد . به همین علت کیفیت چاپ دستگاه‌ های لیزری بسیار بالاتر از مدل جوهرافشان می‌باشد .

علاوه بر آن ، دقت و حساسیت بخش‌های مخصوص چاپ در پرینتر لیزری بسیار بیشتر می‌باشد . در هنگام چاپ ، کارتریج کانن بنا به رنگ‌ بندی تصویر ، مقدار مشخصی تونر را به بخش‌های اصلی انتقال می‌دهد . درام با روالی مشخص ، جاگذاری تونر‌ها را انجام می‌دهد . سپس حرارتی مشخص به کاغذ داده می‌شود و در نهایت تونر‌ها در جای خود ساکن می‌شوند .

یکی دیگر از تفاوت‌ های دیگر کارتریج لیزری ، هزینه‌ های بالای آن می‌باشد . این کارتریج کانن نسبت به مدل قبلی از قیمت بالاتری برخوردار می‌باشد . همچنین تونر‌ها نسبت به جوهر قیمت بالاتری دارند . تونر‌ها هم همانند جوهر در چهار رنگ اصلی قرمز، آبی، زرد و مشکی در بازار عرضه می‌شوند .

تونر‌های مشکی برای چاپ‌ های تک رنگ و تونر‌های رنگی برای چاپ‌های رنگی مورد استفاده قرار می‌گیرند . این پرینتر برای افرادی که کیفیت و دقت چاپ برایشان اهمیت فراوانی دارد بسیار گزینه مناسبی می‌باشد .

 

getting to know the types of canon cartridges

کارتریج جوهر افشان کانن

کارتریج‌ های جوهرافشان اولین نوع کارتریج برای پرینتر‌ها و فتوکپی‌ها به حساب می‌آیند . این مدل همانطور که از نامش پیداست ، با جوهر کار میکند . درون کارتریج مخازنی برای قرارگیری جوهر تعبیه شده است . در کارتریج‌ های رنگی این مخازن چهار عدد و در کارتریج‌ های تک رنگ فقط یک مخزن مخصوص رنگ مشکی موجود می‌باشد . جوهر‌ها در چهار رنگ اصلی قرمز، ابی ، زرد و مشکی در بازار عرضه می‌شوند .

همانطور که گفته شد عملکرد این کارتریج کانن به واسطه جوهر می‌باشد . جوهر‌های مخصوصی درون مخازن قرار گرفته و برای چاپ مورد استفاده قرار می‌گیرند . در هنگام عملیات چاپ ، کارتریج مقدار جوهر مورد نیاز را از مخازن خارج کرده و به بخش‌های مربوط به چاپ انتقال می‌دهد . جوهر در این بخش‌ها آماده جاگذاری روی کاغذ می‌شود .

دستگاه تصویر را به طور دقیق آنالیز می‌کند و رنگ‌ های هر بخش بر روی کاغذ چاپ مشخص می‌شوند . سپس درام به کمک هد جوهر را بر روی بخش‌های مشخص شده جاگذاری می‌کند . سپس حرارتی مشخص به جوهر داده می‌شود و در نهایت جوهر به طور کامل روی کاغذ خشک و ساکن می‌شود . عملیات چاپ در پرینتر‌ها و فتوکپی‌های جوهر افشان به این صورت می‌باشد . 

یکی از نقاط ضعف دستگاه‌ های جوهر افشان ، کیفیت چاپ متوسط آنها می‌باشد . این دستگاه‌ها به واسطه جوهری که در اختیار دارند ، باید تصاویر مشخص شده‌ ای را چاپ کنند . از آنجایی که کنترل جوهر مایع مقداری سخت می‌باشد ، در اکثر چاپ‌ها تصاویر دقیقاً مطابق تصویر اصلی نخواهند بود . جوهر ممکن است بر روی بخش‌ های مختلف دیگر پخش شود و یا بیرون زدگی‌هایی از کادر‌های مشخص شده خود داشته باشد .

به همین دلیل این دستگاه‌ها امروزه کاربران کمتری را نسبت به مدل پیشرفته‌ تر به خود اختصاص داده‌ اند . البته قیمت این دستگاه‌ها و همچنین کارتریج کانن و مواد مصرفی مدل جوهر افشان پایین‌ تر از مدل جدید‌ تر می‌باشد . در نتیجه می‌توان کاتریج جوهرافشان کانن را به عنوان یک گزینه اقتصادی و به صرفه نگاه کرد . در صورتی که کیفیت چاپ بالا برایتان اهمیتی ندارد و از لحاظ هزینه‌ های جاری دستگاه خود اقتصادی عمل می‌کنید ، بهترین گزینه برای شما دستگاه‌ های جوهر افشان می‌باشد .

 

getting to know the types of canon cartridges

 

کارتریج های سه بعدی ( تونر کارتریج )

پرینتر سه بعدی با استفاده از کامپوزیت‌ها و مواد پلاستیکی اقدام به تولید طرح‌ های سه بعدی می‌کند . ابتدا باید فایلی سه بعدی در اختیار پرینتر قرار بگیرد . سپس پرینتر آن را به دقت آنالیز می‌کند و لایه‌های مختلفی را برای آن در نظر می‌گیرد . سپس کارتریج پرینتر به میزانی که برای تولید طرح سه بعدی نیاز است ، پلاستیک و کامپوزیت‌ها را ذوب می‌کند .

بعد از آن مواد ذوب شده به قسمت چاپ در پرینتر منتقل می‌شوند . در نهایت پرینتر با دقت زیادی هر یک از لایه‌ های تعیین شده را با این مواد پر می‌کند . در نتیجه طرحی سه بعدی از جنس پلاستیک به عنوان خروجی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد . این پرینتر معمولاً در فعالیت‌های خاص هنری ، معماری ، مهندسی و مدل‌ سازی‌های پزشکی کاربرد دارد .

 

getting to know the types of canon cartridges

 

مواد مصرفی کارتریج ها

* تونر

تونر‌ها موادی پودر مانند هستند که در پرینتر‌ها و فتوکپی‌ های لیزری کاربرد دارند . این مواد درون کارتریج کانن قرار می‌گیرند و در هنگام چاپ به مقداری مشخص در اختیار بخش‌های اصلی چاپ قرار می‌گیرند . در نهایت تونر‌ها در سطح کاغذ قرار می‌گیرند و بر روی صفحه خشک می‌شوند .

تونر‌ها هم در چهار رنگ اصلی قرمز، آبی ، مشکی و زرد در بازار عرضه می‌شوند . این تونر‌ها برای دستگاه‌ های سیاه سفید و رنگی کاربردی می‌باشند . تونر‌ها قیمت بالاتری نسبت به جوهر‌ها دارند . همچنین هر بسته تونر برای 1000 بار چاپ کفایت می‌کند . در ادامه با عملکرد دقیق تونر در چاپ آشنا می‌شویم .

 

getting to know the types of canon cartridges

 

* جوهر

جوهر در پرینتر‌ها و فتوکپی‌ های جوهر افشان کانن مورد استفاده قرار می‌گیرد . جوهر‌ها در این مدل دستگاه‌ها درون کارتریج کانن قرار می‌گیرند و برای چاپ‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود . جوهر‌ها در چهار رنگ اصلی قرمز ، مشکی ، آبی و زرد در بازار موجود می‌باشند . این جوهر‌ها به دلیل جنس و ساختار خاصی که دارند در هنگام چاپ به کمک بخش‌های دیگر دستگاه، بر روی کاغذ در جای مشخص خود می‌چسبند و بر روی جای خود خشک می‌شوند .

برای چاپ ، در پرینتر‌ها و فتوکپی‌ های سیاه سفید از جوهر مشکی و در پرینتر‌ رنگی از تمام رنگ‌ بندی جوهر‌ها استفاده می‌شود . معمولاً هر 100 میلی لیتر جوهر برای 1600 تا 1800 چاپ جواب گو می‌باشد . قیمت جوهر نیز نسبت به مواد مصرفی دیگر به صرفه‌ تر می‌باشد .

 

getting to know the types of canon cartridges

 

* کامپوزیت

کامپوزیت‌ها در واقع فراورده‌های خاصی از پلاستیک بوده که مخصوص پرینتر‌های سه بعدی می‌باشند . این کامپوزیت‌ها بسیار گران قیمت‌ تر از جوهر و تونر کارتریج کانن می‌باشند . این کامپوزیت‌ها در پرینتر‌های سه بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرند .

برای چاپ سه بعدی طرح مد نظر، کارتریج پرینتر کانن مقدار مشخصی از آن‌ها را ذوب کرده و به بخش‌های چاپ منتقل می‌کند . در نهایت با کنار هم قرار گرفتن آن‌ها ، طرح دلخواه تولید می‌شود . معمولاً این کامپوزیت‌ها برای فعالیت‌های علمی و هنری خاصی به کار ‌می‌روند . به همین دلیل در بازار به سختی پیدا می‌شوند . 

 

getting to know the types of canon cartridges

 

سخن آخر

در این مقاله توضیحاتی در مورد آشنایی با انواع کارتریج کانن را ارائه دادیم . همچنین سعی کردیم تمام شرایط های حاکم بر آن را  شرح دهیم . بنابراین شما میتوانید راحت تر در مورد آشنایی با انواع کارتریج کانن مورد نظر به درستی تصمیم گیری کنید .

در ادامه توصیه‌‌ ای به عنوان یک راهنما برای انتخاب بین محصول بیان کرده ایم . اگر استفاده ، خرید ، فروش و… کار روزانه ی شماست و در طول هفته تعداد  زیادی خرید دارید ، در شرایط بالا رفتن ارز در کشور ایران میتوانید  با متخصصان ما در ارتباط باشید تا بهترین را بسته به نیاز خود با بهترین قیمت از مجموعه بزرگ تک اچ پی خریداری کنید .

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در این زمینه میتوانید در قسمت نظرات سوال خود را مطرح کنید یا از طریق بخش تماس با کارشناسان تک اچ پی در ارتباط باشید .

فروشگاه تک اچ پی

ما در وبسایت تک اچ پی تمامی سعی خود را میکنیم تا شما عزیزان بهترین  لوازم اداری ، لوازم تحریر و حتی انواع پرینتر های مد نظر خود را خریداری کنید و دیگر نگران خدمات پس از فروش انواع لوازم اداری نباشید . شما عزیزان میتوانید به سادگی با متخصصان ما در تماس باشید و مشاوره لازم را قبل از خرید انجام بدهید .

تلفن تماس و مشاوره :

021-88313115

021-88324736

با تشکر از همراهی شما عزیزان

وب سایت تک اچ پی

Facebook
Twitter
LinkedIn
فروشگاه
0 مورد سبد خرید
حساب من
خانه