<meta name="enamad" content="752694"/>

مشاوره : 02188313115

مشاوره : 02188313115

انواع قطعات پلاتر

all kinds of plotter parts

قطعات پلاتر و لوازم یدکی این دستگاه ها امروزه یکی از مهمترین قطعات یدکی در بخش ماشینهای اداری هستند که به فروش می رسند . قطعات اولیه ای که بر روی پلاتر ها نصب هستند ، به مرور زمان فرسوده می شوند و با به پایان رسیدن طول عمر مفید آنها مستلزم تعویض با قطعات جدید می شوند .

همچنین برخی قطعات پلاتر به منظور افزایش کارایی و توان این دستگاه ها به فروش رسیده و به صورت مازاد به دستگاه افزوده می شوند . قطعات پلاتر با توجه به کیفیت ساخت و طول عمر و همچنین نوع آن قطعه ممکن است که قیمت های متفاوتی داشته باشند .

همچنین انتخاب قطعات با کیفیت از بین انبوهی از قطعات که سالیانه بیشتر و بیشتر نیز تولید می شوند . کار دشواری است که اغلب نیازمند مشاوره های تخصصی و دانش و تجربه کافی می باشد . در این مقاله سعی داریم تا با جزئیات انواع قطعات پلاتر آشنا شویم .

مهم ترین قطعات دستگاه پلاتر

مهمترین بخش از انواع قطعات پلاتر به 9 مورد اصلی بر میگردد که عبارتند از :

1 – صفحه نمایش 

یکی از اصلی ترین قطعات پلاتر ، صفحه نمایش یا پنل آن است . این بخش در اکثر پلاتر ها در کنار صفحه کنترل یا همان صفحه کلید دستگاه قرار دارد . از این قسمت می ‌توانید اطلاعات کلی مربوط به پلاتر ، تنظیمات چاپ و وضعیت دستگاه را بررسی کنید . همچنین ، به کمک این پنل می ‌توان خطا های نمایش داده شده دستگاه را برطرف کرد .

2 – صفحه کلید پلاتر

صفحه کلید یکی دیگر از اجزای پلاتر است که در تمام این دستگاه ها وجود دارد که از طریق این بخش می‌توان فرمان دلخواه خود را به برد دستگاه ارسال کرد .

3 – جای کارتریج

این بخش در گوشه ‌های پلاتر برای قرار دادن کارتریج‌ها تعبیه شده است . از این قسمت می‌توانید به کارتریج ‌های دستگاه دسترسی داشته باشید و به راحتی آنها را تعویض کنید .

4 – پورت usb

با استفاده از پورت USB می توان فلش یا انواع حافظه جانبی را به پلاتر متصل کرده و اطلاعات را از روی آن مستقیم چاپ کرد . این قطعه یکی از مهم ترین قطعات تشکیل دهنده پلاتر است .

5 – رول پلاتر

رول هم از دیگر قطعات پلاتر است . بیشتر پلاترها دو رول دارند که یک رول در قسمت بالایی و یک رول در قسمت پایین پلاتر قرار دارد . در این بخش دستگاه رول ‌های پارچه‌ ای ، کاغذی و … برای چاپ قرار داده می‌ شود .

6 – برد های پلاتر

بردها از اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده پلاتر هستند . در پلاتر چند نوع برد وجود دارد که عبارتند از :

  1. برد Display ، که برد صفحه نمایش پلاتر است .

  2. برد رول باز کن ، که سرعت باز شدن رول را بر اساس سرعت دستگاه تنظیم می‌کند .

  3. برد هیتر ، که وظیفه کنترل کردن سیستم حرارتی دستگاه را به صورت هوشمند دارد .

  4. برد هد ، که روی هد های دستگاه نصب می ‎شود .

7 – هد پلاتر

هد یکی از قطعات پلاتر است که در کیفیت چاپ تاثیر زیادی دارد . از طریق هد پلاتر ، جوهر روی سطح موردنظر شما پاشیده شده و تصویر چاپ می ‌شود . در پلاترهای مختلف با توجه به مدل دستگاه ، نوع پاشش و تعداد هدها متفاوت است .

لازم به ذکر است که هد پلاترها بر اساس نوع جذب جوهر به دو دسته هد پیزو و هد حرارتی تقسیم می‌ شوند . هر دو مدل جوهر را به صورت قطره‌ ای روی سطح می ‌پاشند اما روش جذب و خارج شدن جوهر از آنها با هم فرق می کند .

8 – مگنت هوا

مگنت هوا که از دیگر اجزای پلاتر است ، وظیفه کنترل کردن فشار هوا در زمان چاپ را دارد که اجازه برگشت یا خالی شدن هوا را ندهد . همچنین ، رنگ اضافی از داخل کارتریج به مگنت هوا برگشته و خارج می ‌شود. این قطعه از قطعات مصرفی پلاتر است و بعد از مدتی باید آن را عوض کرد .

9 – چرخ ها

در پلاترها معمولا چهار چرخ در زیر دستگاه وجود دارد که برای جابجایی پلاتر استفاده می شوند زیرا که پلاتر ها از وزن بسیار زیادی برخوردار هستند .

کاربرد و فناوری چاپ پلاتر

پلاتر ها عمدتا به منظور چاپ بنر ، پوستر های بزرگ ، نقشه ها و پلان های مهندسی و به طور کلی چاپ اوراق و اسنادی که نیازمند دقت بالاتر ، ابعاد بزرگتر یا هردوی این موارد هستند . مورد استفاده قرار می گیرند . پلاتر ها قابلیت چاپ رنگی را نیز دارند . بیشتر پلاتر ها بر اساس سیستم رنگ گذاری CMYB کار می کنند و از چهار رنگ مشکی ، فیروزه ای ، سرخابی و زرد به منظور ایجاد ترکیب های رنگی مختلف بهره می برند .

همانطور که گفته شد پلاتر ها بر اساس فناوری چاپ جوهرافشان عمل میکنند . به این ترتیب که جوهرهای رنگی با نسبت های معین ، در مختصاتی که پردازنده دستگاه اعلان می دارد، بر روی سطح کاغذ پاشیده می شوند . پلاتر ها در هر بخش از این پروسه از قطعات مختلفی بهره می برند . که برخی از آن ها مکانیکی و برخی دیگر الکترونیکی می باشند .

مشخصات و اطلاعات تصویری که قرار است چاپ شود . را یک انکودر یا رمز نگارنده به سیگنال های الکترونیکی قابل فهم برای دستگاه تبدیل می کنند . در نهایت نیز یک دکودر یا رمزگشاینده اطلاعات پردازش شده توسط دستگاه را به سیستم انتقال و پاشیدگی جوهر ها تحویل می دهد . قطعاتی مثل خورشیدی ، نازل ، پمپ ، تسمه های کریج نیز وظیفه سهولت حرکت نازل های جوهر ها بر قسمت های مختلف صفحه چاپ را بر عهده دارند .

all kinds of plotter parts

نگهداری از قطعات پلاتر

همچنین نگهداری و استفاده از پلاتر ها مستلزم به بهره وری از کیت هایی مثل کیت شارژ پلاتر ( به منظور شارژ مجدد جوهر ها ) و تمیز و سالم نگه داشتن هد ( بخش خوانش و موقعیت یابی دستگاه ) می باشد . 

هر یک از این قطعات پس از مدتی ناگزیر باید تعویض شوند . استفاده از قطعات با کیفیت نه تنها کارایی و توان دستگاه را در حداکثر خود نگه می دارد ، بلکه طول عمر و دوام بیشتری نیز داشته و سبب سلامت دستگاه شما می شود . خرید قطعات با کیفیت چه به صورت اورجینال و چه به صورت طرح از فروشگاه و وب سایت تک اچ پی امکان پذیر می باشد . با خرید از ما هم از کیفیت و سلامت دستگاه و هم از بهینه بودن قیمت آسوده خاطر باشید .

جهت کسب اطلاعات کامل در مورد انواع قطعات پلاتر به فروشگاه و وب سایت تک اچ پی مراجه کنید .

سخن آخر

در این مقاله توضیحاتی در مورد انواع قطعات پلاتر را ارائه دادیم . همچنین سعی کردیم تمام شرایط های حاکم بر آن را  شرح دهیم . بنابراین شما میتوانید راحت تر در مورد انتخاب قطعات پلاتر و به خصوص قطعات پلاتر اچ پی مورد نظر به درستی تصمیم گیری کنید .

در ادامه توصیه‌‌ ای به عنوان یک راهنما برای انتخاب بین محصول بیان کرده ایم . اگر استفاده ، خرید ، فروش و… کار روزانه ی شماست و در طول هفته تعداد  زیادی خرید دارید ، در شرایط بالا رفتن ارز در کشور ایران میتوانید  با متخصصان ما در ارتباط باشید تا بهتربن قطعات برای دستگاه پلاتر را بسته به نیاز خود با بهترین قیمت از مجموعه بزرگ تک اچ پی خریداری کنید .

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در این زمینه میتوانید در قسمت نظرات سوال خود را مطرح کنید یا از طریق بخش تماس با کارشناسان تک اچ پی در ارتباط باشید .

فروشگاه تک اچ پی

ما در وبسایت تک اچ پی تمامی سعی خود را میکنیم تا شما عزیزان بهترین  لوازم اداری ، لوازم تحریر و حتی انواع پرینتر های مد نظر خود را خریداری کنید و دیگر نگران خدمات پس از فروش انواع لوازم اداری نباشید . شما عزیزان میتوانید به سادگی با متخصصان ما در تماس باشید و مشاوره لازم را قبل از خرید انجام بدهید .

تلفن تماس و مشاوره :

021-88313115

021-88324736

با تشکر از همراهی شما عزیزان

وب سایت تک اچ پی

Facebook
Twitter
LinkedIn
فروشگاه
0 مورد سبد خرید
حساب من
خانه