Cartridge blade

بلید کارتریج

بلید و داکتر بلید  قطعاتی از جنس لاستیک هستند و شفاف میباشند که متصل به قطعه‌ ای فلزی می‌ باشند . طول آن‌ ها چندین برابر قطرشان است .  تفاوت ظاهری این دو ، در نازک‌ تر بودن “ داکتر بلید ” نسبت به “ بلید ” می‌ باشد .

وایپر بلید ( Wiper blade ) که به اصطلاح و به طور مختصر همان بلید گفته می شود که از قطعات مصرفی کارتریج به شمار می رود . بلید یک قطعه لاستیکی است که به یک قطعه فلزی متصل است که در قسمت بالایی درام کارتریج قرار میگیرد .

وظیفه ی بلید در کارتریج پاکسازی تونر های موجود روی درام است که بعد از گردش روی کاغذ بر روی درام باقی مانده است .

بلید چیست

“ بلید ” نوعی لاستیک الکتریکی خنثی است که در هنگام پایان روند چاپ ، تونر اضافه را از سطح درام { که موظف به انتقال تونر  به سطح کاغذ میباشد }

تمیز می‌ کند تا در نوبت بعدیِ عملیات چاپ ، تونرِ اضافه روی سطح کاغذ نریزد .

این تونرهای اضافی به مخزن خاصی که در کارتریج قرار دارد منتقل می‌ شود و لازم است مخزن فوق ، به تناوب باز و تخلیه شود . در حقیقت تیغه‌ ی بلید باعث می‌ شود که همواره تونر به  مقدار مشخص و حساب‌ شده‌ ای  به مگنت برسد .

داکتر بلید چیست

داکتر بلید به نوعی همکار بلید بوده و کارش تمیز کردن تونر موجود بر سطح مگنت رولر است . وظیفه‌ خود مگنت رولر هدایت تونر بر سطح درام است . اصطحکاک ایجاد شده توسط داکتر بلید که در جهت مخالف مگنت رولر است ، باعث تجدید شارژ تونر می‌گردد .

ایجاد خراش یا زدن ضربه به بلید و خصوصاً به  داکتر بلید ، کل کیفیت چاپ را به هم خواهد زد .

وایپر بلید

درام ، نخست توسط وایپر بلید  تمیز شده و سپس توسط فوم رولر که از طریق کارتریج بر روی درام قرار می‌ گیرد کاملاً پاکیزه می‌ شود . در حقیقت کار وایپر بلید پاکیزه کردن سطح درام بعد از یک دور گردش کامل می‌باشد .

هرگونه زرد شدگی یا سفت و سخت شدن این قطعه که علامت فرسودگی آن است در پایین صفحه‌ی پرینت باعث به وجود آمدن خطوط خاکستری رنگ در چاپ یا پرینت  خواهد شد .

Cartridge blade

تفاوت بلید و داکتربلید

قطعا تا به‌ حال این سوال در ذهنتان ایجاد شده است که تفاوت داکتر بلید و بلید چیست و چرا این دو قطعه در چاپگر اهمیت زیاد دارند ؟ در ادامه به آن ها میپردازیم :

به‌ طور کلی قطعه داکتر بلید ظاهر نازک‌ تری در مقایسه با بلید دارد و هر دو در بخش‌ های داخلی پرینتر به‌ کار می‌روند . شاید اصلی‌ ترین تفاوت این دو در عملکرد اصلی آن‌ هاست ؛ چراکه بلید به جمع آوری تونر از سطح درام می‌پردازد ، درحالی‌که داکتر بلید تمیزکردن تونر موجود بر سطح مگنت رولر را انجام می‌دهد .

در انواع کارتریج لیزری این دو قطعه مهم و حیاتی به‌ کار می‌ روند و از اهمیت زیادی برخوردار هستند .

نحو تمیز کردن وایپر بلید و جدا کردن بلید

نحو تمیز کردن وایپر بلید و برای عملکر  بهتر چاپگر تمیز و پاک کردن وایپر بلید ضروری است . تمیز کردن این قطعه ضروری است و باید حداقل یکبار درهفته یا بیشتر باید پاکسازی شود .

لازم به ذکر است که به شما عزیزان گفته شود که هنگام  تمیز کردن وایپر بلید از هیچ محلولی استفاده نشود تا در تماس با پلاستیک واکنشی نشان ندهد و باعث آسیب رساندن به دستگاه نشود .

جدا کردن بلید بسیار راحت است برای اینکه بلید را جدا کنید لازم است اول کارتریج را خارج کنید علاوه بر این به یک پیچ گوشتی هم نیاز خواهید داشت .

مراقب باشید با استفاده از نیرو به هیچ یک از قطعات پلاستیکی آسیبی وارد نشود و بعد  از تمیز کردن ، وایپر بلید به راحتی در جای خود قرار گیرد .

Cartridge blade

سخن آخر

در این مقاله توضیحاتی در مورد بلید کارتریج را ارائه دادیم . همچنین سعی کردیم تمام شرایط های حاکم بر آن را  شرح دهیم . بنابراین شما میتوانید راحت تر در مورد خرید بلید کارتریج مورد نظر و مناسب تصمیم گیری کنید .

در ادامه توصیه‌‌ ای به عنوان یک راهنما برای انتخاب بین محصول بیان کرده ایم . اگر خرید ، استفاده و تبلیغات کارتریج  کار روزانه ی شماست و در طول هفته تعداد  زیادی خرید دارید ، در شرایط بالا رفتن ارز در کشور ایران میتوانید  با متخصصان ما در ارتباط باشید تا بهتربن بلید کارتریج را با بهترین قیمت از مجموعه بزرگ تک اچ پی خریداری کنید .

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در این زمینه میتوانید در قسمت نظرات سوال خود را مطرح کنید یا از طریق بخش تماس با کارشناسان تک اچ پی در ارتباط باشید  .

فروشگاه تک اچ پی

ما در وبسایت تک اچ پی تمامی سعی خود را میکنیم تا شما عزیزان بهترین پرینتر و لوازم اداری مد نظر خود را خرید کنید و دیگر نگران خدمات پس از فروش انواع لوازم اداری نباشید. شما عزیزان میتوانید به سادگی با متخصصان ما در تماس باشید و مشاوره لازم را قبل از خرید انجام بدهید .

تلفن تماس و مشاوره :

021-88313115

021-88324736

با تشکر از همراهی شما عزیزان

وب سایت تک اچ پی