دستگاه کپی شارپ

اگر قصد خرید دستگاه کپی را دشته باشید و به مغازه‌ ها و وبسایت‌ های فروشندگان مراجعه کنید ، با تنوع گسترده‌ ای از دستگاه‌ های کپی مواجه خواهید شد . اگر اطلاعات کافی در مورد برند های مختلف نداشته باشید ، ممکن است کار دشواری برای انتخاب یک دستگاه کپی مناسب داشته باشید .

برند شارپ یکی از برند های معروف و پرطرفدار در زمینه طراحی انواع دستگاه‌ های کپی است .شرکت شارپ محصولات بسیار با کیفیتی تولید می‌کند و خدمات پس از فروش مناسبی را نیز ارائه می‌دهد . دو عنصری که هر تولید کننده‌ ای برای رقابت و بقا در این بازار آشفته ، باید در محصولات خود جای دهد .

دستگاه کپی شارپ به کیفیت بالای ساخت ، طول عمر بالای قطعات داخلی به‌ کار رفته ، گارانتی محصولات ، استفاده از تکنولوژی‌ های روز و قیمت مناسب خود مشهور است و توانسته است در بازار ایران و جهان ، جایگاه مناسبی را برای خود به پا کند .

برند شارپ دستگاه‌ های کپی خود را در ۲ نوع ایستاده و رومیزی طراحی کرده است . مدل‌ های ایستاده برای مصارف صنعتی و اداری مناسب هستند و می‌توانند نیاز افراد به تعداد بالای کپی در روز را به خوبی پوشش دهند . دستگاه کپی شارپ رومیزی نیز برای مصارف خانگی و کسب‌ و کارهای کوچکتر مناسب است و قیمت مناسب‌ تری نسبت به مدل‌ های ایستاده و اداری دارد . 

ویژگی های دستگاه کپی شارپ

اولین سوالی که در زمان خرید دستگاه کپی شارپ مطرح می شود این است که خرید کدام یک از مدل ها بهتر است . خرید بهترین دستگاه کپی شارپ و سایر برندها به موارد متعددی بستگی دارد و هر کاربر باید با توجه به نیاز خود ، بهترین مدل را انتخاب و خریداری کند . 

یکی از مواردی که هنگام انتخاب و خرید بهترین دستگاه کپی شارپ به کمک کاربر می آید ، تهیه لیستی از ویژگی های مورد نیاز است . در همین راستا یک سری سوالاتی وجود دارند که کاربر با پاسخ دادن به آنها می تواند دید بهتری نسبت به مدل کپی مناسب برای کار خود پیدا کند . 

به عنوان مثال ، یکی از اصلی ترین سوال ها برای انتخاب بهترین دستگاه کپی ( sharp ) این است که حجم کار کاربر چقدر است . مثلا برای شرکت ها ، مدارس و مواردی از این دست که حجم کاری بالایی دارند قطعا فتوکپی های خانگی گزینه مناسبی نبوده و حتی در صورت استفاده نیز در مدت زمان بسیار کوتاهی دچار مشکل می شوند . 

سوالات بعدی که کاربر باید به آن پاسخ دهند عبارتند از :

1 – کیفیت اسکن و چاپ مورد نیاز چقدر است ؟

2 – نیاز به مدیریت اطلاعات چقدر است ؟

3 – آیا نیاز به قابلیت چاپ از راه دور را داریم یا خیر ؟

sharp copier

مشکلات دستگاه کپی شارپ

برای رفع مشکلات دستگاه کپی شارپ به طور موثر ، آشنایی پایه‌ ای با اجزای آن ضروری است . اجزای کلیدی یک دستگاه کپی شارپ شامل سینی ورودی ، شیشه پلاتن ، درام چاپ ، کارتریج تونر ، واحد فیوز و سینی کاغذ است .  با آشنایی بهتر با این اجزا، می‌توانید منشا هر مشکل را بهتر شناسایی کنید تا بتوانید دستگاه را به درستی تعمیر و سرویس کنید .

1 – گیر کردن کاغذ و خطای تغذیه نادرست

یکی از مشکلات رایج در دستگاه‌ های کپی ، گیر کردن کاغذ و خطاهای تغذیه نادرست است . برای جلوگیری از گیر کردن کاغذ ، اطمینان حاصل کنید که کاغذ به درستی بارگذاری شده و سینی‌ها پر نباشند . در صورت گیر کردن کاغذ ، با دقت کاغذ گیر کرده را بر اساس دستورالعمل‌ های تولید کننده خارج کنید . همچنین ، به‌ طور منظم رولرهای تغذیه کاغذ را تمیز کرده تا ورودی صاف کاغذ حفظ شود .

2 – کیفیت چاپ پایین

اگر خطوط ، لکه‌ ها یا چاپ محوی را مشاهده می‌کنید ، کیفیت چاپ دستگاه کپی شارپ ممکن است کاهش یافته باشد . ابتدا سطح جوهر تونر را بررسی کنید و در صورت نیاز کارتریج تونر را تعویض کنید . علاوه بر این ، درام چاپ را تمیز کنید و کالیبراسیون انجام دهید تا کیفیت چاپ بهبود یابد . تنظیمات رزولوشن چاپ را نیز تغییر داده و بهترین تنظیمات را انتخاب کنید که در نتیجه بهترین چاپ را در دستگاه کپی شارپ میتوانید داشته باشید .

3 – پیغام‌ های خطا و کد های خطا

دستگاه‌ های کپی شارپ پیغام‌ های خطا و کد های خطا را نمایش می‌دهند تا مشکلات خاص را مشخص کنند . این پیغام‌ ها میتوانند مربوط به مسائل کاغذی تا نقص‌ های داخلی باشند . برای شناسایی خطا ، به راهنمای کاربر یا وب‌ سایت تولید کننده مراجعه کنید تا فهرست جامعی از کد های خطا و معانی آنها را بیابید . در صورت بروز خطا ، کد مربوطه را یادداشت کنید و مراحل رفع مشکل پیشنهاد شده توسط شارپ را انجام دهید .

4 – مشکلات ارتباطی و شبکه

در صورت استفاده از دستگاه کپی شارپ در محیط شبکه ، ممکن است مشکلات ارتباطی پیش آید . اطمینان حاصل کنید که دستگاه کپی به درستی به شبکه متصل شده است و تنظیمات آدرس IP به درستی تنظیم شده باشد . کابل‌های شبکه را بررسی کنید و در صورت لزوم روتر یا سوئیچ را راه‌ اندازی مجدد کنید . اگر مشکل همچنان ادامه دارد ، با مدیر شبکه یا پشتیبانی فنی تماس بگیرید .

5 – مشکلات اسکن

در صورت بروز مشکلات در عملکرد اسکن ، اطمینان حاصل کنید که تنظیمات اسکن به درستی تنظیم و ثبت شده است . مقصد پوشه یا آدرس ایمیل را به‌ درستی وارد کرده‌اید . اتصال شبکه را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که درایور اسکن به‌ روزرسانی شده است . اگر مشکل همچنان ادامه دارد ، سیستم کپی را راه‌ اندازی مجدد کنید و درایور اسکن را مجدداً نصب کنید .

sharp copier

نکات مهم در هنگام خرید دستگاه کپی شارپ

برای اینکه یک انتخاب مناسب داشته باشید ، علاوه بر شناسایی مشخصات فنی ، نقاط ضعف و نقاط قوت دستگاه کپی ، باید نیاز های خود را مشخص کنید . به عبارت دیگر یک دستگاه کپی خوب دستگاهی است که تمام نیازهای ما را پوشش داده و در هنگام خرابی و نیاز به تعمیرات ، از خدمات پس از فروش مناسب برخوردار باشد ، وگرنه خرج اضافی خرید یک دستگاه کپی جدید را روی دست ما خواهد گذاشت .

قبل از اینکه دست به انتخاب بزنید ، ابتدا باید نیاز های خود را مشخص کرده و اولویت بندی کنید . هدف شما از خرید دستگاه کپی چیست ؟ از این دستگاه برای انجام چه پروژه‌ هایی استفاده خواهد شد ؟ مصرف روزانه و ساعتی شما از دستگاه چقدر خواهد بود ؟ آیا مصرف انرژی برای شما مهم است یا صرفاً رزولوشن بالا و دقت چاپ اهمیت دارد ؟ آیا داشتن قابلیت چاپ رنگی و فکس جزو ملاک‌ های شما است ؟

پس از مشخص کردن نیازها و دسته‌ بندی آن‌ها ، نوبت به بررسی گارانتی و خدما پس از فروش می‌رسد . هر دستگاهی با هر کیفیت ساختی بالاخره روزی به مشکل برخواهد خورد . حتی بهترین برندها نیز یک طول عمر مشخص دارند . بنابراین نکته‌ ای که در این مورد حائز اهمیت است این است که دستگاه کپی خریداری شده از گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش مناسبی در بازار برخوردار باشد . هزینه‌ های مربوط به نگداری و تعمیر دستگاه کپی شارپ را دست کم نگیرید .

پس از انتخاب یک برند خوب و معتبر مانند دستگاه کپی شارپ ، نوبت به بررسی و مقایسه مشخصات فنی ، نقاط قوت و نقاط ضعف دستگاه کپی می‌رسد . ما در این مقاله به مقایسه چند مورد از ویژگی ها و مشکلات دستگاه‌ های کپی پرفروش و پرطرفدار برند شارپ پرداختیم . برند شارپ از آن دسته برندهایی است که کیفیت ساخت بالایی دارد ، رضایت مشتری را در اولویت قرار می‌دهد ، خدمات پس از فروش مناسب و طول عمر بالایی دارد و محصولات خود را با قیمت‌ های مناسب به فروش می‌رساند .

sharp copier

پر فروش ترین دستگاه های کپی شارپ

در این مقاله نام چند دستگاه کپی شارپ که بهترین و معتبر ترین دستگاه های کپی شارپ هستند را نام میبریم که عبارتند از :

  1. دستگاه کپی شارپ مدل X202
  2. دستگاه کپی شارپ مدل AR-X180
  3. دستگاه کپی شارپ مدل AR-6020
  4. دستگاه کپی شارپ مدل AR-6020D
  5. دستگاه کپی شارپ مدل M-X2614N
  6. دستگاه کپی شارپ مدل DX-2500N
  7. دستگاه کپی شارپ مدل AR-M460NX

sharp copier

سخن آخر

در این مقاله توضیحاتی در مورد دستگاه کپی شارپ را ارائه دادیم . همچنین سعی کردیم تمام شرایط های حاکم بر آن را  شرح دهیم . بنابراین شما میتوانید راحت تر در مورد انتخاب دستگاه کپی و به خصوص دستگاه کپی شارپ مورد نظر به درستی تصمیم گیری کنید .

در ادامه توصیه‌‌ ای به عنوان یک راهنما برای انتخاب بین محصول بیان کرده ایم . اگر استفاده ، خرید ، فروش و… کار روزانه ی شماست و در طول هفته تعداد  زیادی خرید دارید ، در شرایط بالا رفتن ارز در کشور ایران میتوانید  با متخصصان ما در ارتباط باشید تا بهتربن دستگاه کپی شارپ را بسته به نیاز خود با بهترین قیمت از مجموعه بزرگ تک اچ پی خریداری کنید .

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در این زمینه میتوانید در قسمت نظرات سوال خود را مطرح کنید یا از طریق بخش تماس با کارشناسان تک اچ پی در ارتباط باشید .

فروشگاه تک اچ پی

ما در وبسایت تک اچ پی تمامی سعی خود را میکنیم تا شما عزیزان بهترین  لوازم اداری ، لوازم تحریر و حتی انواع پرینتر های مد نظر خود را خریداری کنید و دیگر نگران خدمات پس از فروش انواع لوازم اداری نباشید . شما عزیزان میتوانید به سادگی با متخصصان ما در تماس باشید و مشاوره لازم را قبل از خرید انجام بدهید .

تلفن تماس و مشاوره :

021-88313115

021-88324736

با تشکر از همراهی شما عزیزان

وب سایت تک اچ پی