cartridge chipset

چیپست کارتریج

“ چیپست کارتریج چیست ” این سؤال خیلی از افرادی است که تراشه کارتیج پرینتر دچار مشکل می‌شود از خود می‌پرسند و نمی‌دانند این قطعه مهم در پرینتر چه عملی را انجام می‌دهد . زمانی که چیپست کارتریج پرینتر از کار افتاده باشد ، یک پیام هشداری بر روی رایانه شخصی شما ظاهر می‌شود که به شما اطلاع می‌دهد که تونر چاپگر شما کم است .

این تراشه‌ ها که تراشه‌ های هوشمند چاپگر یا جوهر نیز نامیده می‌شوند ، توسط چاپگر ها برای نظارت بر ذخایر و سطوح کارتریج تونر فعلی دستگاه پرینتر شما استفاده می‌شوند . چیپست کارتریج با رایانه شخصی شما ارتباط برقرار می‌کنند تا در صورت رسیدن به سطوح خاصی یا در صورت بروز هر مشکل دیگری ، هشدار هایی را ارائه دهند .

در این مقاله بررسی خواهیم کرد که چیپست کارتریج چیست و چه کاربردی دارد ، چیپست کارتریج‌ ها اکنون بخشی جدایی ناپذیر از صنعت چاپ هستند . تراشه کارتریج در ابتدا یک دستگاه بسیار ساده بود که اکنون به پیشرفته و پیشرفته ترین تبدیل شده است .

آشنایی با چیپست کارتریج

چیپست کارتریج تراشه‌ ای ظریف از جنس سیلیکون است که کاربران آن را با نام‌ دیگری به نام « چیپ » می‌شناسند . کارتریج‌ های لیزری مشکی دو برند اچ پی و کنون پس از شارژ ، با وجود ارور دادن دستگاه ، نیازی به تعویض چیپست ندارند . چرا که عدم تعویض چیپست کارتریج تأثیری بر پرینت گرفته نشده ندارد و ارور نمایش داده شده نیز به دستگاه آسیب نمی‌رساند .

با این وجود اگر به هر دلیل اطلاع از تعداد پرینت‌ های گرفته شده برای شما مهم است می‌توانید چیپ ست کارتریج را تعویض نمایید . به طور کلی آنچه که تعویض چیپست کارتریج را ضروری می‌سازد تمام شدن پودر تونر یا جوهر در دستگاه‌های پرینتر و ماشین‌های فتوکپی است .

با این اتفاق دو راه پیش روی کاربر خواهد بود که بسته به شرایط می‌بایست انجام شود : مورد نخست خرید کارتریج جدید است و مورد دوم تهیه یک چیپست سازگار با مدل دستگاه و پر کردن تونر کارتریج است . 

cartridge chipset

عملکرد چیپ کارتریج

  1. ذخیره جزئیات کارتریج تونر از جمله شناسایی مدل های کارتریج تونر را به عهده دارد .
  2. شمارش و ضبط تعداد صفحات چاپ شده ، حجم پودر تونر و نرخ پوشش چاپ ( بر اساس پیکسل ها ) توسط چاپگر جمع آوری می شود ، به تراشه تونر بازگردانده می شود و سپس توسط واحد ذخیره سازی تراشه تونر ذخیره می شود . اطلاعات جمع آوری شده توسط چاپگر غیرقابل بازیابی است . 
  3. برخی از تولید کنندگان چاپگر کدهای تراشه های مختلفی را طراحی می کنند ، به این معنی که تراشه تونر با کارتریج ها و پرینترهای مختلف تونر سازگار نیست . کارتریج تونر فقط می تواند با تراشه تونر مناسب کار کند .
  4. مجوز چاپگر و کارتریج تونر را تأیید کنید . تراشه تونر باید از رمزگذاری صحیح استفاده کند و در مدت زمان مشخص شده به درخواست چاپگر پاسخ دهد .
  5. اطلاعات پودر تونر را با توجه به الزامات چاپگر مدیریت کنید . چاپگر حجم پودر تونر باقی مانده را تعیین می کند و اطلاعات را در تراشه تونر می نویسد . هنگامی که چاپگر به اطلاعات نیاز دارد ، تراشه تونر آن را به چاپگر باز می‌فرستد .
  6. تراشه‌ های تونر به نوعی مانع شارژ مجدد کارتریج‌ های تونر هستند . چاپگر شما تنها در صورت ریست یا تعویض تراشه تونر ،  به شما امکان می‌دهد با یک کارتریج تونر سازگار دوباره پر شده یا جدید چاپ کنید .

cartridge chipset

سخن آخر

در این مقاله توضیحاتی در مورد چیپست کارتریج را ارائه دادیم . همچنین سعی کردیم تمام شرایط های حاکم بر آن را  شرح دهیم . بنابراین شما میتوانید راحت تر در مورد چیپست کارتریج مورد نظر به درستی تصمیم گیری کنید .

در ادامه توصیه‌‌ ای به عنوان یک راهنما برای انتخاب بین محصول بیان کرده ایم . اگر استفاده ، خرید ، فروش و… کار روزانه ی شماست و در طول هفته تعداد  زیادی خرید دارید ، در شرایط بالا رفتن ارز در کشور ایران میتوانید  با متخصصان ما در ارتباط باشید تا بهترین را بسته به نیاز خود با بهترین قیمت از مجموعه بزرگ تک اچ پی خریداری کنید .

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در این زمینه میتوانید در قسمت نظرات سوال خود را مطرح کنید یا از طریق بخش تماس با کارشناسان تک اچ پی در ارتباط باشید .

فروشگاه تک اچ پی

ما در وبسایت تک اچ پی تمامی سعی خود را میکنیم تا شما عزیزان بهترین  لوازم اداری ، لوازم تحریر و حتی انواع پرینتر های مد نظر خود را خریداری کنید و دیگر نگران خدمات پس از فروش انواع لوازم اداری نباشید . شما عزیزان میتوانید به سادگی با متخصصان ما در تماس باشید و مشاوره لازم را قبل از خرید انجام بدهید .

تلفن تماس و مشاوره :

021-88313115

021-88324736

با تشکر از همراهی شما عزیزان

وب سایت تک اچ پی